Otvírání pivovaru Záhlinice

17.08.2015 10:52

15.8.2015 jsem se na chvilku zajel podívat na otvírání nového pivovaru v záhlinické sladovně. Na chvilku proto, že jsme měli od 5 hodin grilování u známých. Celý den byl pojmutý docela honosně, průvod přes obec v krojích, vystoupení folklorních skupin, ukázka vaření piva z dob středověku. Ve třičtvrtě na 4 mělo být svěcení pivovaru, tady přišla jediná kaňka na tomto jinak hezkém odpoledni, svěcení proběho asi o půl hodiny dřív, takže jsem z něj viděl jen konec. Pivovar světil známý polsky farář Zbigniew Czendlik, za přítomnosti ministra zemědělství Mariána Jurečky. Celý prostor pivovaru je nádherně zrekonstruovaný, patří k němu dva velké sklepní sály s výčepem. Na čepu měli na nádvoří pivovaru asi 3-4 druhy dalešického piva a v pivovarském sklepě točili záhlinické pivo, pokud jsem dobře slyšel obsluhu v tom řevu, Proskowetz 13°, světlé pivo o nižší hořkosti plnějších "tvarů" a velmi sladové vůně.Udělal jsem mobilem pár fotek, bohužel na foťák jsem si vzpoměl až v Záhlinicích.