Příprava na vánoce

21.10.2013 11:30

Tak jsem o víkendu začal s přípravou na vánoce. Někdo nakupuje, někdo začíná pomalu s úklidem a chystáním vánoční výzdoby. Já vařil pivo :-).

Jelikož k vánocům poslední léta tak nějak patří různá speciální piva, i já jsem se rozhodl zaexperimentovat s bylinkovým pivem. Dlouho jsem koumal co do piva strčím, a hlavně kolik. Nakonec vyhrály takové klasické zimní nebo vánoční ingredience, vanilka, skořice a pom. kůra.

Bohužel po zkušenostech z předešlých vaření jsem musel, dokud si nepořídím buď plynový vařič (Meva Zeus asi) nebo neseženu minimálně nějaký starší plynový sporák, omezit velikost várky. Sklokeramika prostě 25 l várku neutáhne. Takže mám navařeno 14 lirtů polotmavého bylinkového skoro 12° piva. Při chmelovaru krásně vonělo, hlavně po pomeranči. Chutnal jsem i po zchlazení, ale to byla cítit jen čistá hořčina, předpokládám, že ta se ležením sníží a vystoupí alespoň jemná chuť bylinek. Pořád bych si ale představoval aby byla v chuti hlavně cítit chuť piva, byliny by to měly jen tak ovonět :-)

Ještě chci navařit jeden tak trochu speciál, nějaké světlé pivo. Možná s trochou nějakého koření, ale hlavně dochmelené studeným chmelením. Pořídil jsem si o víkendu chmel Mandarine, tak během 14 dní něco vymyslím a navařím.......