Pivobraní Mikulov 2013

17.08.2013 08:14

Při plánování víkendu s rodinou na Jižní Moravě jsem narazil na pozvánku na Mikulovské Pivobraní. Jakožto nový domovařič, a člověk začínající býti posedlým vařením piva :-), jsem musel doma navrhnout návštěvu této ušlechtilé akce. Samozřejmě se tento návrh mé drahé polovičce moc nezamlouval, ale v rámci jednání jsme našli solidní kompromis a všechny zúčastněné strany byli spokojené. Já, žena a nakonec i Matýsek.

V pátek jsme se tedy vydali na cestu. Po ubytování v kempu Apollo a odpoledním odpočinku jsme vyrazili do Mikulova. Lístky jsem chtěl koupit ještě v předprodeji, ale bohužel nebyly už k mání. Vzhledem k dřívějšímu odjezdu na festival vyvstala druhá možnost, a to ta, že prvních 50 účastníků má vstup zdarma, tak jsme to zkusili. Vystáli jsme si asi půlhodinový důlek :-), ale vyplatilo se, a do areálu jsme se mezi 50 šťastlivci dostali. A já byl v malém pivním ráji, cca 20 pivovarů, od velkých (Budvar, Černá Hora), až po zcela malé pivovary (Mamut Mikulov, Bravůr, Pivovar Pacov). No a já teď stál před problémem jak tuto akci pojmout. Co ochutnat, na co se zaměřit? Vyhrála úvaha, že nebudu chutnat "klasická" světlá piva - 10°, 11°, 12 °. Přesto, že jsou to piva z malých pivovarů a není možné je hned tak ochutnat, vyhrála chuť zkoušet opravdu Speciály. A tak výčet mnou ochutnaných piv začal u Bělěčské Carevny 13° z Bělče na Orlicí. Polotmavá 13 byla velmi pitelná, příjemně, lehce hořká. Další na řadě byl Pivovar Ferdinand a jeho Sedmikulová polotmavá 13°, v porovnání s Carevnou zcela špatné pivo, chutnalo až zvětrale, vůbec mi nechutnalo. Ke třetímu vzorku jsem se vydal k Bravůru a tam jsem se zasekl, dobře jsem si pokecal s výčepním, chvilku i se sládkem a majitelem v jedné osobě. Ochutnal jejich IPU 13°, velice dobré pivo, příjemná ovocná příchuť, oproti třebíčské IPA 14° jen lehce hořké. Používají am. chmely. Protože mi IPA chutnala zkusil jsem od Bravůru ještě polotmavou medovou 12°, opět jsem si velmi pochutnal, med byl byl cítit v pivu jen velmi decentně. Čas postupoval a na mně se bohužel začalo podepisovat množství  vypitého pivního moku, to je nevýhoda fesťáků, ochutnávková akce by byla lepší, cucnete si decku piva a jdete dál, je tak možnost ochutnat více druhů piva. Pátým vzorkem, který jsem ochutnal, byla pšenice z pacovského pivovaru, asi jsem měl štěstí na výběr piv, nebo jsou až na vyjímky všechna piva z malých pivovarů výborná, protože i na tomto pivku jsem si velmi pochutnal. Poslední pivko, a to byl už smrtící polibek byla v mém výčtu ochutnaných piv bylinková polotmavá 12° z kounického pivovaru a opět velmi chutná, jaké byly použity bylinky mi samozřejmě neprozradili :-).  

Pivobraní jako takové moc hodnotit nemůžu, byli jsme tam hned po otevření, takže zábava ještě nebyla v plném proudu, byl pátek, spousta lidí šla buď až večer nebo v sobotu. Pro mě byla výhoda v tom, že jsem nikde nestál řadu. Matýsek se vyřádil v tamnějším skateparku, trampolíně a dětském hřišti, a žena to taky přežila :-), dala si mastný bramborák a čerstvé brambůrky, mimochodem velmi dobré, a večer mě ochotně zavezla domu, jelikož já jsem byl už unaven..........