První "vaření" aneb hurá akce

05.06.2013 15:39

Nastal štědrý večer a já dostal pod strom sadu koncentrátu Pilsener Coopers, dextrózu, a pár dalších drobností pro "vaření piva". A přece nebudu čekat až po svátkách, na co taky, když se na to těším jako pětiletý klučina. Z práce jsem měl sehnanou 30l plastovou nádobu, samozřejmě určenou pro potravinářství, pěkně i s víkem, tímto děkuju firmě Crocodille za její poskytnutí....:-) Nelenil jsem a vrhnul se do práce. Vše jsem poctivě vysanitoval Savem, žena na mě nevěřícně koukala a měla obavy aby v tom vyčištěném kbelíku vůbec něco kvasilo, když viděla to množství co tam leju. V nováčkovském nadšení jsem zalamovacím nožem, řekněme, vyřezal otvor na vypouštěcí ventil a ve víku dírku na kvasnou zátku. Hlavně otvor na ventil ve mně vzbuzoval různé myšlenky a žádná nebyla optimistická.......No nic, jdeme dál, doma topím v kachlových kamnech, ideální místo za zahřátí koncentrátu. Následovalo rozkvašení kvasnic, zcela bez potíží......tak jako zatím vše. Po chvilce přemýšlení nad tím vypouštěcím ventilem jsem rozhodl udělat zátěžový test, a tak jsem nainstaloval ventil a nalil asi 5 l vody, nechal chvilku stát a hele, neteče!!!!! To byl dobrý důvod se vrhnout na samotné míchaní koncentrátu, rozhodl jsem se namíchat v poměru 20 litrů vody, pixla koncentrátu a 800 g dextrózy, všem jsem poctivě rozmíchal a přidal kvasnice. Zakvašeno při 22°C a 10,2 plató. Jásal jsem jak se dílo povedlo, ale nadšení netrvalo dlouho, vlhkost kolem vypouštěcího ventilu mě uvrhla v paniku, proboha, koncentrát v háji, co teď. Následovala první akce, pokus o poctivé dotažení ventilu, bez úspěchu, pocit zoufalství, další akce, pokus o utěsnění tekutými hřebíky :-(.....šílené.........samozřejmě bez úspěchu......po dalším přemýšlení naplácání další vrstvy kolem ventilu. Světe div se, ono to drží, snad to lepidlo zatvrdne a vydrží. Po asi půlhodinovém sledování a netečení jsem vyhodnotil, někdy po 11. večer, že je čas přestěhovat spilku do chladnější místnosti a nechat do rána tam. Nervozně jsem ulehl k spánku. Někdy ve 3 ráno jsem se probudil, no nic jdu se vyčůrat a zrobím kontrolu, a průser.....teče. Asi 3-4 deci byly už prokapané na podlaze. Co teď, po momentu panikaření mě napadla skvělá věc, ve sklepě mám barely od zásobníků na vodu(viz. fotogalerie), jeden jsem řádně vymyl, a hadičkou přečerpal mladinu do tohoto barelu. Asi 2 litry jsem musel obětovat, obsah barelu je jen 19 l, ale většina byla zachráněna. Dokonce i zátka pasovala přesně do otvoru ve víčku barelu. To víte, že jsem kolem piva první dny chodil jako kolem vlastního dítěte, pořád nakukoval, přičichával atd. Vše dobře dopadlo. Pivo po 2 týdnech dokvasilo a já naflaškoval nějakých 37 světlých desítek :-)

Poslední se vypila v neděli 3.6.2013, když u nás byl taťka na oběd.

Dej Bůh štěstí.