Ochutnávková pivnice

24.02.2014 07:06

O víkendu jsem byl na návštěvě u rodiny v Brně. Mám stejně zapáleného švagra, k vaření se teda zatím nedostal, ale pořád o tom básní. Tak jsme dohodli víkend u nás a společné vaření. Ale pojďme k věci. Před časem jsem se domluvil s Honzou Grmelou z Pivní recenze, že mi ohodnotí má piva. Jelikož si vzorky nemohl přebrat osobně, dohodli jsme se na nechání vzorků v Ochutnávkové pivnici. Po příjezdu do Brna jsme ochutnali doma Slavkovskou IPU, docela dobrá, jen lehce "navoněná". Odpoledne se koukli na biatlonovou štafetu a vyrazili na Lidickou do pivnice. Já si den předem vyhlédl, co tam ochutnám. Vybral jsem břevnovské pivo a Matušku. Samozřejmě po příchodu do pivnice bylo všechno jinak. Jak nám vysvětlila servírka, švagr v ní poznal svoji starou známou, mění se jim to prakticky denně. Já tak musel vybírat z trochu jiné nabídky. Vůbec to ale nevadilo, protože mě hned zaujal ALE od Lucky Bastarda. Takže první objednávka byla jasná. Krásné pivo, spíš lehčí, neuvěřitelné voňavé, pěna krásně hustá, po chvilce zůstala lehká bílá deka na hladině a ta vydržela až do vypití. Pivo pěkně kroužkovalo, prostě hezký pivní zážitek. Jelikož jsme byli v ochutnávkové pivnici, dal jsem si pak jiné pivo. Volba padla na Kaltenecker Mai Bock, silná polotmavá 16°, taktéž hezky hustá trvanlivá pěna. Pivo zvláštní v chuti, servírka nám říkala, že spousta lidí tvrdí, že voní jako nakuřovaná piva. Já bych to až tak něřekl, je v pivu sice cítit něco jako kouř, uzení, vůně doutnajícího dřeva, ale není to přesně ono, já v tom cítil trochu jěště něco jiného, bohužel to nedokážu specifikovat. Jelikož síla piv i jejich cena nás trošku odrazovala od delšího posezení, dohodli jsme se ještě na jednom kousku a odchodu k domovu. Vybrali jsme Zhůřák Bad Flash Imperial Stout. Pěkně jsme to završili. Neuvěřitelně silné 20° pivo. Přesto vynikající, velmi dobře vyvážené, vonělo po citrusových chmelech, ale v chuti převládala nad vůní hořkost a kávovina. Není to pivo na celý večer, že, ale dokážu si představit, že 2-3 bych v pohodě vypil. Opět hustá krémová pěna, která pěkně kroužkovala a vydržela v tenké vrstvě až do vyprázdnění půllitru.

Mohu říct, musím říct, že jsem byl strašně spokojený. A ceny, o kterých jsem psal výše, jsou plně akceptovatelné vzhledem ke kvalitě. Neříkám, že bych chodil na takové pivo denně, to by asi má šrajtofle, a ani žena, neunesly. Ono to taky není určeno ke chlemtání po litrech. Krásně jsme si to vychutnávali a užili. Už vím kam půjdu na pivo příště.