MH Meeting 2015

04.12.2015 11:32

Cesta k mému velkému úspěchu na tomto domovarnickém setkání začala vlastně už začátkem dubna. Tehdy jsem se z náklonosti k vídeňskému sladu rozhodl uvařit tmavé pivo, jehož základem by byl právě vídeňák. Chtěl jsem pivo spíše o nižší hořkosti, ne sladké, spíše s chutí praženosti, kávovosti, ne však spáleniny, jako dává barvící slad. Takže volba padla na přažený ječmen. Již první várka se velmi povedla, druhou várku jsem vařil v létě. Tuto várku ochutnal třeba Tom Pivečka z létajícího pivovaru Pivečka. Měl jen slova chvály a já se utvrdil v tom, že s tím pivem mohu být právem spokojený. A když Hozna Grmela vyhlásil tmavý ležák jako jednu z kategorií, byla volba jasná. A tak jsem 11.9. vdechl život tmavé 13°, zvané Hofburg na Černo. 22.9. jsem nalahvoval a uložil k více než dvěma měsícům zrání.......

Sobota 28.11.2015 nezačala zrovna idylicky, a to ze 2 důvodů. Za prvé můj jednoroční "budík" jménem Lukášek, který se pravidelně budí mezi 5. a 6. hodinou ranní, se ráčil probudit v 7.15, teda spíš manželka se probudila a ptala se, jestli nevstávám, že venku už je světlo....:-). To vám byl fofr, za 50 minut mi jede co? Za 50 minut mi jede vlak, vole......takže rychlá sprcha, ještě rychlejší snídaně a kafe. Sbalit věci a hlavně pivo. Za půl hoďky už jsem seděl v autě směr otrokovický vlakáč. No a za druhé mě čekala srážka s BLBCEM. V Břeclavi jsem přesedl do jiného vlaku a narazil na zamindrákováného dědka. Nebudu tu popisovat tu nechutnost, kterou mi ve finále popřál, ale po 10 minutách jsem mu řekl, že je ubožák a odešel si najít jiné kupé. Člověk si někdy říká, jak můžou být lidi tak hnusní.......Finále dne bylo o to sladší.

V Brně jsem svůj stan rozložil u švagra, který bydlí asi 100 metrů od hospody. Po 11. hodině, kdy začal příjem vzorků, jsem se vydal k registraci. Chtěl jsem ještě přes den vyjet na Špilberk na jinou pivní akci, ale hned ve dveřích jsem se potkal s Petrem Měrkou, hned se otevřelo nějaké to pivínko a z cesty na Špilas sešlo. Ke stolu jsme přisedli ještě s Honzou Oppeltem a Luďkem Gasseldorferem, později dorazil i Švagr. Následovali dlouhé a dlouhé hodiny ochutnávání a debatování o pivu všech druhů a barev. Měl jsem možnost ochutnat spoustu výborných piv, ale také horších až vyloženě špatných. Zaskočilo mě, kolik ležáků mělo v sobě máslo. Mezi nejlepší kousky, ne-li nejlepší, bych zařadil Pumpkin Ale od Ondreje Černaye. Měl 2 verze, rozdíl byl pouze v kvasnicích. Nikdy bych neveřil, jaký rozdíl tím lze dosáhnout. Pivo s  US-05 bylo vyloženě dýňové, hlaďučké, úžasně voňavé a pitelné. Pivo s  US - 04 bylo oproti tomu velmi kořeněné. Jeden kluk u stolu to nazval pivním svařákem, ale v to nejlepším slova smyslu. Výrazně vystupovala skořice a hřebíček, tohle pivo bych si spíše dal jen tak na chuť. Tradičně dobrá piva jsem pil od Domovaru Komár. 

Hodina s hodinou se sešla a přišla osudová hodina, vyhlašování výsledků.......3. místo nic, 2. místo nic, tak už můžu být jedině 1...........bože já byl nervózní. A hle, najednou slyším: "vítězem kategorie tmavý ležák českého typu se stává Jiří Matocha". Radostí jsem se vrhl švagrovi kolem krku a valil pro diplom. Později jsem se dověděl, že jsem byl jeden z mála, kdo uvařil pivo podle pravidel dané kategorie, navíc prý bylo opravdu vynikající. V mé kategorii bylo 18 vzorků. Ve finále byly 4 vzorky a od 11 degustátorů jsem dostal 11 prvních míst. No není to důvod k oslavě?!?! Samožřejmě jsem poručil u stolu kolečko a začalo se slavit. Mimochodem na stránkách https://www.mhmeeting.cz/ jsou k nahlédnutí degustační listy. Měl jsem v kategorii tmavý ležák číslo 6. Oslavy se později přesunuly do centra Brna. Zašli jsme do Ochutnávkové pivnice, poseděli do cca 23. hodiny, vše řádně rozebrali a kolem půl 12 jsem šťastný a spokojený ulehal do pelechu.

P.S.: Abych se jen nechlubil, v soutěži jsme měl ještě jeden vzorek Mates APA 13°. Ten se podle mého soukromého očekávání ztratil v davu průměrných piv.

P.S.2: Výhrou v soutěži jsem si zasloužil právo uvařit si vítězné pivo ve velkém pivovaru. Takže v lednu mě čeká jeden den vaření v minipivovaru Kosíř!!!!

Plním si sny!!!!!!