Ochutnávková pivnice II.

15.12.2014 13:07

Byl takhle pátek, kolem poledního, pípá mi sms......švagr:"Hele, jdem dnes s klukama po práci do Ochutnávkové na Lidickou, nechceš přijet?" Odpověď: " Neprovokuj, přijel bych hned, ale mám odpolední". Moje žena:"Ale já bych klidně jela kségře na návštěvu, nechceš si vzít volno?"...........V 16.00 jsem naložil rodinu a tradáá do Brna na dobré hrnek. Takhle si po 5. hodině přijíždím do Brna a telefon, volal švagr, že prej ho asi zabiju, ale na Lidické nemají místo. Mu říkám, jestli není mešuge, jít někam v pátek večer a nezamluvit stůl. Prej jdou hledat volný flek, zkusili Zelenou Kočku, Na stojáka a skončili v Pegasu. Já "ubytoval" rodinu a hurá na šalinu. Dorazil jsem kolem 18.00 a Pegas praskal ve švech. V první řadě dostal švagr kartáč, když jsem si vybil zlost, mrknul jsem na nabídku piv a začal Oatmeal stoutem 13°, velmi slušné pivo nižšího řízu, slušné plnosti,husté pěny a nižší hořkosti. Musím pochválit, příjemný vstup do pivního večera. Švagr mě pořád lákal na světlou 12°, prej výborná. Byla v pohodě, ale mě moc nenadchla, ve vůni výrazně obilné vůně,lehce karamelová, slušná pěna. Dávají do něj vídeňský slad, pokud se  nepletu, nezvyklé. Posledním kouskem, který jsem prostě musel zkusit, byl 18° porter, ojojoj....zklamání veliké.......Nevýrazná vůně a chuť, prázdné tělo........Oatmeal stout byl výrazně plnější a aromatičtější.........Potěšila mě i cena, za tři piva 120 kč, je velice slušné za točené pivo v centru Brna. Ještě taková malá pikoška než půjdeme jinam. Řešili jsme velikost jejich měděné varny, já ji obdivně okukoval a tipoval jsem ji na min. 1000 litrů. A tak se kámoš, když jsem byl na wécku, ptal číšníka. Z něj vypadlo 20 hl, říkám to je nesmysl......a tak, když jsme platili se ptám znova, čísník na to, že kolegové už se ptali, že 20.000, říkám to nemá 20.000, a on na to:"Nebo možná 2.000, já nevím.....!", od takového podniku bych čekal alespoň základní informovanost.....no neva. Zaplatili jsme a vydali se ke sv.Jakubu do baru Na stojáka. Samozřejmě v něm bylo narváno, místo jsme chytili hned vedle barové ledničky u schodište. Ve 4 lidech jsme tam asi trochu překáželi obsluze, ta to ale ani v nejmenším nedala najevo. Na čepu asi 6 piv a já měl hned vybráno, břevnovská tmavá 11° byla jasná volba. Švagrovi říkám, dej si Břevnov, vynikající pivovar, ale on si dal Haracha světlou 12°. A udělal chybu, Harach nebyl špatný, trošku jsem od něj ochutnal. Haracha jsem však zkusil až poté, co jsem prodělal pivní orgasmus.....Tomu se jinak říct nedalo. Už vůně byla okouzlující, karamelové a citrusové tóny se navzájem nádherně doplňovaly. Pěna hustá, krémovitá, sametové hebká, kroužkovala. No a ta chuť, karamelová, čokoládová lehce citrusová, jemný říz, nižší hořkost........víc to popsat nedokážu, to se musí ochutnat. Celkový dojem z baru velmi dobrý, sklo čisté. Před každým pivem trošku ucvrknul piva do výlevky, točeno pod 45° pěkně po skle. Co mě, kluka z vesnice, překvapilo, byla váha za výčepem, na které vážili natočené pivo. Já už jsem jiné pivo ani neochutnal, neměl jsem důvod. Takže Na stojáka můžu vřele doporučit. Atmosféru v baru ještě vylepšilo zrovna končící utkání Komety ve Vítkovicích. Naše další cesta vedla přes Moravské nám., kde měli vynikající klobásu, do Ochutnávkové. Tam neskutečně narváno, tak jsme si řekli, že půjdem hospody kousek od jejich domu, říkal jí "Dřevák", ani nevím jak se jmenuje. Točí tam 15° od Lucky Bastarda. Po asi 50 metrech se mi však postavila do cesty cedule z nápisem Hauskrecht. Tomu nešlo odolat. Bar Nekonečno jej měl na čepu. Opět narváno, jak divné......A u baru kousek místa, zabrali jsme si místo a objednávka zněla jasně, 2x Hauskrecht. O pivovaru se hodně mluvilo, renomé sládka veliké, tím to bohužel skončilo. Doufám a předpokládám, že to bylo jen nedopatření. Pivo bylo naprosto tragické, vyýčepní samožřejmě tvrdil, že on má vše ošetřeno předpisově. Pivo vám ani popsat nemůžu, přotože jsme nepili pivo, nýbřž nějaký kvasnicově-kyselý nálev. Třičtvrtiny piva zůstalo na baru......Mám koupené ještě 2 PET láhve, tak uvidíme. No a pak následovalo finále ve zmiňovaném "Dřeváku". Bohužel taky smutné, hospoda opět plná, volný jeden stůl. Objednávka zněla India 15°. Za chvilku se na nás smály 2 škopky, můj doslova. Vůně slušná, švagr ochutnal a pochvaloval si, já ochutnal a nepochvaloval jsem si. Jeho sklenice proti světlu solidně čirá a moje tak trochu burčáková. V chuti velmi kvasničné, ta chuť zabila vše ostatní. Vypil jsem možná dvě deci a nechal to být. Samozřejmě jsem se ptal výčepního proč ten rozdíl, odpověď jednoduchá. Přerážel bečku, takže já měl buď spodek i s kvasnicema, hodně kvasnicema, nebo naopak první, myslím tím první pivo z nové bečky i se zvýřenýma kvasnicema po naražení........prostě hnus fialový.

A tak původně skvělý ochutnávkový večer mi trochu pokazil dojem ze špatně ošetřovaného piva. Hlavní je, že jsem zase poznal nová piva, některá vynikající a některá špatná. O tom to je. A pokud můžu v Brně doporučit kam na pivo, dnes řeknu jednoznačně Na stojáka!!!!! Ne nadarmo jsou nejlepším pivním barem pro rok 2014.